Wie een kijkje neemt op de Professor van Gilseschool, ontmoet er veel volwassenen. Er werken op school niet alleen groepsleerkrachten, maar ook logopedisten, klassenassistenten, vakleerkrachten voor muziek en bewegingsonderwijs, intern begeleiders, een kinderfysiotherapeut, een schoolarts, een maatschappelijk werker, een audioloog, een orthopedagoog, een psychologisch assistent en de directie. Er zijn ook ambulant begeleiders voor de kinderen die niet (meer) bij ons op school zitten. En natuurlijk heeft de school een directie, administratief personeel, een P&O-functionaris en een conciƫrge. Samen proberen we onze leerlingen zo goed mogelijk te ondersteunen.
De Professor van Gilseschool wil de mogelijkheden van de kinderen mede door de ontwikkeling van duidelijke SH/ESM leerlijnen optimaal tot ontwikkeling brengen. Bij deze ontwikkeling zijn de communicatieve en sociale vaardigheden specifieke aandachtspunten.
We willen in nauwe samenwerking met de ouders/verzorgers, beschreven in handelingsplannen, onderwijs bieden dat leidt tot een niveau, dat past bij de specifieke mogelijkheden van elk kind. Dit bereiken we door een gemotiveerd team, dat de ambitie heeft om een moderne op resultaat gerichte school te worden en te blijven.
De Professor van Gilseschool streeft een groei na van het aantal SH/ESM kinderen in het reguliere onderwijs door thuisnabij onderwijs kwalitatief hoogwaardig aan te bieden. Dit meersporenbeleid omvat in 2011 onder andere meerdere nevenvestigingen van onze school en wijkgebonden ESM Speerpuntscholen.
De vraaggestuurde dienst ambulante begeleiding speelt in dit proces een doorslaggevende rol.